Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Sunday, November 1, 2009

kuw panggil ini kebahagiaan!

alhamdulillah.. aku mc punya kesempatan dan masa untuk berubah dan kembali kepada sepa aku sebenarnya.. dan untuk apa aku hidup di dunia neh.. =) terima kc Allah.. aku tao.. kalo bukan kerana aku.. Tuhan gerakkan hati aku untuk berubah sebab mama bapa aku.. family aku.. aku yang ada masalah.. aku bwa2 durang sekali.. kesian durang.. swa takdir aku begini.. hmm.. ya laa.. betul orang cakap.. bila kita susah yang sama2 dengan kita keluarga kita sendiri.. orang yang buat kita sengsara mungkin tengah bahagia disana.. wallahualam.. mungkin jwa tengah sengsara macam aku sekarang neh.. netaolaa.. Tuhan lae tao segalanya..

aku mengaku aku kecewa.. aku sakit sangat2.. aku buat sesuatu untuk kc puas hati aku.. tapi aku nda sedar aku tengah kc sakit orang yang sayang aku lebih dari nyawa durang sendiri.. 'mama bapa.. aku tao aku bukan anak yang baik untuk mama ngan bapa.. aku selalu kc sakit kamu.. aku selalu buat kamu risau.. terima kc sap selalu ada sama2 aku.. selalu buat aku bahagia.. dan nda pernah biarkan aku sendiri'

Ya Allah.. kalao aku punya satu kesempatan.. aku betul2 mao buat mama aku ngan bapa aku bahagia.. aku nemao lae buat durang menangis sap kecewa dgn gaya aku.. aku mao durang menangis sap durang bahagia.. aku mao air mata yang keluar dari mata durang tao adalah airmata kegembiraan untuk aku.. Ya Allah.. bila lah aku dapat buat org tua aku bahagia..? aku terlalu sayangkan durang.. cuma aku netao macam mana mao ctao durang.. aku bersyukur ya Allah.. Kao anugerahkan aku insan seindah mereka..

aku tao.. setiap kali aku menangis.. mama bapa aku pun rasa sakit dia.. aku nda sanggup tengok durang ikut aku tersiksa.. tapi aku nda mampu jwa mao tipu diri aku.. kununnya aku bahagia.. tapi di dalam Tuhan jak yang tao..

naluri seoarang ibu.. setiap kebahagiaan dan kedukaan anak dia.. dia lebih tao.. dia yang mengandung 9bulan.. dia yang melahirkan.. kalao aku cakap aku bahagia.. dia tao aku menipu.. kalo aku cakap aku sakit..aku sedih.. aku sangat2 sedih.. dia faham..dia akan cuba buat kesakitan dan kesedihan anak dia tao hilang.. dia akan cuba buat apa jak.. walaupun payah.. sebab bagi dia kebahagiaan anak dia lebih penting dari segalanya..

disitu lah aku menilai.. kasih siapa yang kebih kekal.. sayang siapa yang lebih dalam..

bapa aku.. selalu jauh dari aku.. jarang ada masa untuk aku.. tapi aku tao.. dia buat suma neh untuk aku.. adik2 aku.. bila aku buat dia susah disini.. aku tao dia susah disana.. macam mana jauh pun dia.. aku tao dia sayang aku.. dia nda pernah marah aku.. kalao dia nda suka dengan apa yang aku buat.. dia hanya tegur aku jak.. kc teriak anak dia pun nda pernah.. apa lae pukul.. dia lah bapa yang paling baik anugerah dari Tuhan untuk aku dan adik2 aku.. Tuhan.. tolong jaga bapa aku.. kc panjan umur dia.. supaya dia dapat tengok anak dia berjaya.. supaya aku dapat kc bahagia dia...

mama aku.. selalu ada disini sma2 aku.. dulu.. aku penah rapat sama mama aku.. tapi ada sampai masa tao aku kurang rapat ma mama aku da.. aku gunakan kawan dan 'BF' aku untuk kc lepas suma kesedihan aku.. sampai aku lupa dulu ada saturang yang selalu sama2 aku.. yang selalu jaga aku.. yang susah senang pun tetap ma aku.. Ya Allah.. aku riindu ma sa aku sama mama aku dulu.. aku rindu masa aku bahagia sama mama aku.. dan sekarang alhamdulillah.. Tuhan mc sayang aku dan mama aku.. Tuhan tao hati yang betul2 ikhlas sayang aku sepa.. Tuhan.. tolong aku jaga mama aku.. aku belum cukup kc bahagia dia lae.. aku mao dia nampak aku berjaya aku mao buat air mata mama aku kali neh adalah airmata kebahagiaan..

p/s: kita ada satu mama dan satu bapa.. sebelum kita buat org lain bahagia, kita buat luk hati orang yang jaga kita semala kita hidup neh bahagia... =)

0 comments: