Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Wednesday, November 18, 2009

alhamdulillah..

Ya Allah.. aku tenang..
terima kc yah Allah.. terima kc.. terima kc Ya Allah..

aku bersyukur Engkaw kuatkan hati aku untuk luahkan semua yang ada dalam hati aku..
alhamdulillah..

bukan niat aku mao mengaibkan diri sendiri atau membanggakan diri atas keberanian aku menulis isi hati aku dalam blog neh..

aku jujur..
aku ndaa kesah kalao orang menilai kejujuran aku neh macam menunjuk2,..
yang penting bukan itao niat aku..
aku cuma mencari ketenangan..
aku cuma mao Hambah Allah tao tahu apa yang aku rasa..
apa yang ada dalam hati aku..

aku jujur dengan apa yang aku cakap..

terima kc Ya Allah.. Engkaw betul2 telah memberi aku kekuatan..
Kaw betul2 buat aku jadi diri aku sendiri..

memang betull.. ndak guna aku ego..
sampai bila benda neh akan jadi begini jak kalao akau terus ego..
sekurang2nyaa aku akan jadi air.. aku akan cuma siram api kesayangan aku..
sekurang2nya aku swa cuba yang terbaik..

aku penat tipu diri aku kalao aku terus menegakkan diri aku yang sememangnya salah jwa..
aku tao aku ndaa sempurna..
aku tao aku salah..
dan sekarang Allah membuka mata aku agar aku kuat menghadapi semua neh..

sekurang2nya aku belajar untuk menilai diri dan menerima kesalahan diri aku neh..
dan aku tao.. aku dan kao tidak sempurna..
tapi Allah satukan setiap Hambahnya untuk menyempurnakan apa yang tidak sempurna..
sebab setiap Apa yang Allah temukan.. adalah untuk bergantung each other dan belajar untuk menerima dan memberi dengan ikhlas..

itao lah pengajaran yang sangat2 berarti dalam hidup aku sekarang neh..

alhamdulillah..

0 comments: