Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Monday, November 2, 2009

Kebahagiaan yang Aku cari...

YAH!! ada disini.. =) alhamdulillah..

ketenangan yang aku cari jwa ada disini..

Beberapa Benda yang harus aku selesaikan di dalam hidupku..

1) kebahagiaan dua orang insan yang dianugerahkan oleh Allah untuk aku..

2) menghappykan family2 aku sekalian

yah dcae! itola yang harus kao lakukan sekarang jwa! sampai bila kao mao terus begini? kao ada parent yang sangat2 sayang ma kao.. family yang selalu dekat dengan kao.. lyf aku yang diruma jak sekarang neh betul2 buat aku tenang.. happy ou tinguk kazen2 aku yang mc kecik bermain diluar ruma.. selama neh aku luangkan banyak masa diluar.. tanpa aku sedar ketenangan yang aku cari dan kebahagiaan yang selama neh aku impikan ada disini.. diruma bersama keluarga ku tercinta.. aduii.. napa baru sekarang aku sedar? xpalah.. sekurang2nya Tuhan membuka hati dan mata aku sekali lae.. untuk menilai yang mana baik dan buruk.. =)

alhamdulillah.. dengan aku yang sekrang neh buat aku lebih dekat dengan Tuhan.. lebih dekat dengan keluarga aku yang selama neh aku lupa.. terima kc Tuhan.. aku tao Tuhan mc sayang aku lae.. mc ada kesempatan untuk aku membahagiakan family aku sekaligus mencari sinar baru dalam hidup aku.. hehe..

malam neh mata aku betul2 nda dapat tidur ou.. nasiblaaa aku ada blog yang buli dibuat kawan.. lol! aku tidak fikir apa2 sekarang neh.. otak aku betul2 kosong.. netao napa.. xpalaa.. sekurang2nyan hari neh aku dapat semayang subuh.. yang dua hari swa aku xterbangun.. aku netao laa alarm aku kah yang ada masalah atao setan yang nda suh aku bangun.. hmm..

aku betul2 rasa tenang ou sekarang neh.. neh lah ketenangan yang aku cari.. hidup sendri nda semestinya aku keseorangan.. aku ramai kawan bah dirumah neh.. aku jak yang nda sedar dulu.. tapi lepas lamaaaaa diruma baru aku sedar.. druma lae bagus dari diluar..hehe, mama bapa aku pun bahagia tengok anak durang diruma jak menghadap laptop dan sejadah.. =)

aku harap sejadah neh akan terus jadi kawan aku.. sap dengan dia jak aku dapat tenang.. Tuhan nda pernah biarkan aku sendiri.. =) aku rasa bahagia sekarang neh.. teda benda lae yang aku kena pikir nw.. aku hanya mao buat family aku bahagiaa.. =)

sapp aku tao.. kebahagiaan aku akan datang jwa nanti.. insyaAllah..

buat Hambah Allah yang pernah membahagiakan aku.. terima kc sangat2.. aku hargai semua yang pernah kao buat ma aku.. aku nda menyesal suma neh terjadi..s ap aku tao suma neh ada hikmah.. kalo aku salah, aku minta maaf sama kao dari sabah sammmmmmpai johor.. huhu, sekurang2nya dengan kao aku belajar banyak benda.. kao sangat baik sama aku.. sama keluarga aku.. tapi mungkin Tuhan cakap kao bukan jodoh aku.. sap aku yakin, orang yang baik adalah untuk yang baik,.. kao baik.. mungkin ada yang baik tengah tggu kao.. aku akan belajar untuk jadi orang yang baik jwa.. supaya nanti Tuhan akan temukan aku dengan se2orang yang baik.. macam bapa aku.. mama aku ada lah orang yang sangat2 beruntung dapat lelaki macam bapa aku..

Tuhan.. dengar lah aku malam neh.. aku mao seorang lelaki yang macam bapa aku.. =) honestly kao ada sifat tao.. tapi takdir yang tentukan sumanyaa.. kalo Tuhan cakap kao jodoh aku.. insyaAllah.. kita akan jumpa jwa balik..

Dunia neh bulat sayang.. benda neh akan jadi berulang2.. ikutkan hati aku sangat penat mao mencari.. berla masa jak yang tentukan..
aku ta maff if selama ma kao aku banyak buat salah dan buat kao rasa terikat ma aku.. aku happy tguk kao bahagia dengan lyf kao.. cara kao sekarang neh buat aku rasa aku sangat teruk dan ndak mampu jaga kao dulu.. tapi aku swa try yang terbaik.. kalo neh jwa jalan dy aku redha..

aku nda jwa rasa sakit sangat.. sap bukan sekali aku kecewa,.. bukan sekali aku penah jatuh cinta.. jadi sekarang neh dengan otak yang matang aku terima segalanya sayang.. hhee..

apa yang terjadi suma atas izin Dia.. hati aku or hati kao berubah pun suma sap izin Dia.. mungkin Dia pun nemao tengok kita tersiksa kan? hari2 begaduh..bikin penat plak tao.. baru kapel. belum lae kawin.. haha.. tapi sabar jak la.. tunggu jak apa yang akan jadi afta dis.. Tuhan swa tulis jwa takdir suma hambahNya.. =)

apa yang aku mao kao tao.. kao sangat2 baik wahai Hambah Allah.. teda kesalahan dan kesilapan kao yang aku simpan.. suma aku swa lupaaa.. dan aku harap kao pun begitu jwala.. sap dunia neh kecik jak.. ada masa kita jumpa jwa nanti.. tapi maybe tym tao aku dan kao swa ada family sendiri swa.. hehe..

apapun aku harap kao akan selalu bahagia dan happy! =) sap aku selalu berdoa untuk kao.. insan yang pernah buat hdup aku di awang2an.. hee..

0 comments: