Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Sunday, November 1, 2009

HADAPI lah dengan SENYUMAN =)

Hadapi dengan senyuman Semua yang terjadi Biar terjadi .
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua... Kan baik baik saja
Bila ketetapan tuhan Sudah ditetapkan Tetaplah sudah .
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah
Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang

lagu neh betul2 buat aku kuat semangat =) alhamdulillah.. aku paham swa.. suma yang terjadi ada hikmah.. nda kisah lah sepa yang buat hal.. Tuhan sengaja gerakkan hati sorang daripada hambah Dia untuk berubah.. bukan sap Tuhan nda sayang kita.. taola kita buta.. Tuhan cuba tunjukkan kita.. bahwa dia bukanlah sebenarnya untuk kita.. tapi kita manusia biasa.. pasan kecewa, sakit hati memang akan ada dalam diri kita.. sap itu adalah perasaan semulajadi yang Tuhan anugerahkan pada setiap hambahNya..

adanya ujian kadang2 menguji tapah keimanan se2orang hambah.. adakah dia menerima itu sebagai takdir hidupnya yang swa tertulis sejak dia lahir lagi ataupun dia akan menyalahkan takdir yang selalu buat dia kecewa..

Ya Allah.. kalao aku tao kao akan menganugerahkan aku pelangi seindah ini pada hari ini, swa tentu aku tidak akan menangis semalam.. tapi aku sebagai manusia., aku terima hakikat itu.. ujian yang kao berikan pada aku sebenarnya sangat berat untuk aku tanggung.. tapi berkat doa dari orang tua aku yang nemao tinguk aku sedih.. dan berkat keimanan yang ada dalam diri aku.. aku bersyukur.. aku dapat hadapi suma neh.. terima kc Tuhan.. kao buka kan pintu hati aku untukmu lagi.. Kao mc memberi aku peluang untuk terus bertaubat walaupun aku sering melupakanmu..

Ya Allah.. setiap hambah Allah yang temukan kepada aku mengajar aku erti tabah dan kematangan.. membuat aku lebih faham erti sayang dan kasih yang sebenar.. memberi aku kekuatan dalam menempuh hidup2 aku yang akan datang.. selepas ini, sama sepa lae yang akan aku jumpa?

aku mhon Ya Allah.. jika selepas ini aku akan bertemu lae dengan hambah2Mu yang lain.. Kao temukanlah aku dengan seseorang yang benar2 menyayangiku.. amin... =)