Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Friday, January 29, 2010

yah Allah. tolong aku.

aku netao apa salah aku.
napa aku rasa bersalah sangat.
salah kah apa yg aku buat?
salah kah aku terlalu jujur?
yah Allah.
dari dulu sampai sekarang jujur aku lansung tiada yg hargai.
kenapa?
berdosa kah jujur neh?
bukan sifat aku mao menipu bah.
kalao yah pun dia nemao twu.
ndapayah bah cakap ngan aku macam tuh.
aku ada hati bah.
hati aku kecik jak.
yah Allah.
ndak bulikah dia berlakon jak yg dia hargai kejujuran aku?
napa?

kenapa jujur aku mesti kena balas dgn kesakitan?

kami jauh bah Tuhan.
bagik aku jujur tuh jak kunci utk kami bahagia.
tapi knapa ini yg jadi.

keapa dia lansung ndaa mao cuba utk paham hati aku?
aku nemao kena pujuk jugak bah.
aku ndaa perlukan jwa pujukan yg memanjakn ak nanti.
aku cuma mao dia paham hati aku.
aku sayang dy bah.
sayang sangat2.

perlukah aku buang sifat jujur dalam diri aku ny?
kalao aku buang apa akan jadi?
hubungan hy akan kekal kah?

yah Allah aku netao mao buat apa.
Tuhan tolong lah aku.
aku bingung.
aku netao mao jaga hati sepa dulu?
dia?
aku?
berkan hati aku sakit??
selama sepa yg jaga hati aku?
selama ny pernah kah aku luahkan dgn sepa2 pasal susah dan sakitnya hati aku?
ndaa!!

aku cuma mengadu ngan Tuhan jak.
Tuhan jak pujuk aku.
hati aku nda penting bah bagik aku.
aku cuma mao jadi yg terbaik utk dia bah.
sbb tuh aku cuba simpan semua sakit dalam2.

tapi aku manusia jugak syg.
somtym aku ndaa dapat jugak tampao simpan.
aku twu aku ndaa sempurna.
aku twu aku jauh dari kao.
dari jauh ny jak lah aku dapat jaga kao dengan cara macam ny.
sbb aku nemao hbungan yg Tuhan kc ngan kita ny sia2 jak.

sbb tuh aku ndaa pernah kesah pasal hati aku.
tapi aku netao napa aku terlalu bodoh mao ctao dy pasal hati aku sakit tadi.
bodoh betul laa.
sepatutnya aku simpan jak bah.
ndak perlu dy twu.

puff!

0 comments: