Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Thursday, January 28, 2010

kerana Engkau maha pengasih.

Tuhan.
kepadamu sahaja aku dapat luahkan segala2nya.
kerana aku yakin.
Engkaw mendengar segala rintihan hambah2Mu.
aku sedar Tuhan.
aku tidak setabah Aishah.
tidak jugak sehebat Khatijah.
aku tahu Tuhan.
aku bukanlah wanita idaman Adam semulia Rasulullah.
walaupun aku tahu tidak ada Adam semulia ituh.
tidak ada Adam sempurna ituh.
aku hanya Hawa Allah yang kurang.
daif. dan tidak sempurna.
aku mahu menjadi seorang Hawa impian Adam Allah.
aku mahu menjadi Hawa penyejuk buat Adam.
mampukah aku Tuhan?
dapat kah aku kuat Tuhan?
aku sama seperti Hawa2Mu yang lain.
naluri perempuanku sama seperti mereka.
aku mahu disayg. aku mahu hatiku selalu dijaga.
seperti mana hati Adam amanahmu. yg akan aku jaga sebaik2nya.
aku perlukan seorang adam yang ikhlas menyayangi ku.
walaupun ku tahu tidak akan ada satu pun HambaMu yang dapat menyayangi aku lebih dari 2 insan anugerahmu yang melahirkan dan membesarkan aku.
tapi sekurang2nya. dia ada lah pilihan dariMu untuk Waliku. yang akan menggantikan tanganyaa dan tanggungjwabnya kepada AdamMu ituh.
Adam yang akan mambwa aku berjuang bersama menuju jalanmu.
Tuhanku.
aku bersyukur dengan segala nikmat kebahagiaan yang Engkau berikan kepadaku.
aku bahagia. trima kc Tuhan.
telah Kau sempurnakan separuh lagik hatiku ini.
syg.
terima kc atas segalanyaa.
bahagia yang kau berikan.
setia dan pengorbanan.
aku janji Adam.
syg. setia. juga pengorbanan yang akan aku balas.
dengan hati yang ikhlas.
=)

0 comments: