Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Wednesday, January 27, 2010

wat should i call it?? bahagia? yupe.

syukurr. alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah.
terima kc Tuhan. betul cakap mama. kalao kita selalu minta Tuhan akan kasih. sebab Dia maha pengasih. Maha pemurah.

apa yang aku mao ceita ny bukan mao menunjuk. tapi hanya mao kongsi kebahagian semata.
hmm.
dunia ny kadang kita di atas. kadang kita dibawah. aku akui. aku pernah berada di atas. pernah jugak berada dibawah. lumrah kehidupan. dan disitu jugaklah Tuhan akn menguji sekuat mana iman hambah2nya.
disaat aku tengah sakit. lemah dann xbermaya. dua insan anugerah Allah yang melahirkan dan membesarkan aku ny lah yang selalu bersama2 aku. ndaa pernah putus2 utk memberi sokongan dan dorongan. terima kc Tuhan atas anugerahMu ini. syukur.

orang cakap, kalao dy jodoh kamao. dia akan kembali ngan kamao. walau jauh dan lama macam mana pun kamao berpisah. sebab jodoh dan ajal ituh rahsia Tuhan. apa yang patut kita buat hanya doa, usaha dan tawakal sahaja.

dengn pasan sayang yang masih ada. chnta yang masih untuknya. aku sertakan semua tuh dengan doa dan usaha. alhamdulillah. aku tenang.

berkat usaha dan doa yang aku mohon. aku dapat jawapan disebalik suma ny. segala sakit dan pahit yang aku alami terjawab dicneh. mungkin Tuhan cakap dy bukanlah untukku. aku terima dengan hati yang terbuka. aku redha walau hati masih luka.

aku yakin kebahagiaan aku akan sampai jwa nanti.
ituh janji Tuhan untuk semua HambahNya.

alhamdulillah. yang patah tumbuh. yang hilang berganti.
permulaan hidup baruku bermula pada pertengahan bulan november 2009. =)

haha. sebenarnya if aku ada peluang aku mao cakap terima kc banyak banyak dan banyak sama Muaz kamil. abg kepada Adam anugerah Allah yang kini membahagiakan aku.
mao dijadikan cerita. masa tuh Muaz add aku. aku app jak la. bah aku kan. mana pandai pilih owang. cian. owg swa penat2 add kao nemao app. isk.

hmm. lama jugak lah Muaz add aku baru tegerak hati aku utk view dia. tyme boring2 an. baru rasa mao view profil2 kawan. huhu. aku tengok dia owg KL. memang aku ndaa kenal lansung lah. den aku teruss nengok pic dy. pic tyme raya.

jengjengjeng. dctuhla aku nampak dewaa hati aku. Zaid kamil. dalam hati aku tercakap jwa lah "sweet gak mamat ny" haha. den aku teross add dy d fb. bila dy app aku. aku hari2 view profile dy. naseb baek la ny bukan friendster. kalao ndaa muka aku jak lah yang baik2 kuaar sebab view dy. haha.

lama jugak lah kami bekawan d fb. tapi ndaa bertegur. sampai satu masa Zaid kamil ny p comment salah satu status aku. wee. start dari ctuh aku cuba utk chat ngan dy dari fb. yah. perempuan mulakn dulu memang nampak pelik. tapi mao bekawan an. bukan mao belawan. haha. lagikpun lelaki sekarang memang pemalu. dan hasil usaha aku ny jwalah yang akhirnya buat aku bahagia. amin.

well. kamao twu jugak lah bah kan kalao baru2 kenal ny berchat apa yang dcerita. asal2 ada jak. haha. pastuh dari fb kami berchat menggunakan YM. lebih mudah dan senang.
lama gak lah kami berchat. last2 aku kc tinggal num fon aku sama dia sebab aku twu kami serasi. chewaahh.

dan yang aku ndaa sangka2. dia kol aku esoknya. so.. bukan lah semua lelaki ndakkan kol kamao klao kamao kc tinggal num fon. tapi nthalah. len orng len cara kali an. hee.
n i kol him USTAD ZAID! haha. sebab muka dia yang sejuk mata den memandang dan ada jwalah muka ustad2. huhu.

start dari ctuh kami mula bertexting dan berkoling.

dan bunyinya kira macam ny la.

"yntann. bf xmarah eih awak duk rajin msg sy ny?" [ny ayat biasa lelaki la an kalao nak mengayat pempuan] :P

"bf?? sy mane adew bf." [haah. yang ny pun ayat biasa kaum hawa jwa an.] haha.

"yeke xdew bf? owg kewt lawa macam awak ny xdew yang nak? mustahil"

"actualy bru jew putus wak"

"knape?"

"xdew jodoh"

"ou. good answer"

"hee"

keesokkan harinya. aku sambung bertexting lagik ngan ustad tuh. haha. mama aku bingung daa nengok anak dy macam org gila senyum2 sendiri sambil tekan2 fon. dulu tyme kecewa menangis macam kucing ilang anak. haha. syukur mak. kebahagiaan anakmu nak sampai daa kowt. huhu.

"intan. nak nanye ley? kalao kat sabah org bekapel gune name ape eih?"

"kat cneh? err. bey n baby. sayang n baby. honey n sayang. banyak g ar."

"ou. kalao kat cneh arn biase owg gune baby, b, honey, papa mama pun adew. kalao sye, sy g suke b dan sayang. abg pun ok gak."

"ou. so awak g suke sy panggil awak apew?"

"awak suke panggil apew?"

"abg."

"abg? cem pelik jew an? an sy g mude dari awak."

"kalao camtuh b ar"

"ok. b ar."

"so awak nak panggil sy apew?"

'sy panggil awak syg ar."

"syg? ou. ok."

upss. jangan silap. tyme tuh kami belum ada apa2 lagik ar.
saja menggunakan panggilan tuh. haha. tapi tym tuh aku dapat rasa yang bahagia mula mndatang. haha.

masa malam aku jaln ngan family aku mao p tinguk wayang. aku still bermsg ngan dy. tangan ndaa pandai berhenti. dan malam tuh jwalah aku cuba memberanikan diri utk tanya dia pasal aku dan dy. sbb aku nemao tros menerima dan memberi harapn. kalao telanjur sayang susah beb.

"ley syg nanye b something?"

"pe die?"

"now kite ape?"

"oklah. b kene jawab berdasarkan soalan syg. for me. u r my lover. b daa mule jatuh cinte ngan syg. how bout u honey? please be honest"

ya Allah masa tuh aku rasa kaki aku ndaa pijak bumi dee. bahagia ini kah yang aku cari. ok. aku redhaa. aku terima.

"realy. ok. honestly syg memang suke nengok b. pade mulenye. syg ary2 twu view profile b. bagik nengok kat mak. switkan mak lelaki ny." walau aku twu memang ndaa menjawab soalan pun. sebenarnya aku yg netao macam mana mao jawab. mau. tapi malu. haha.

"yeke? sebenarnye an? b pun camtuh. pas syg add b. ary2 duk nengok profile syg. setiap kali buka fb mesti xlupe nak view."

wee. bahagie. bahagie. terima kc Tuhan.
walau jauh aku redhaa jika inilah bahagia utkku. =)

susunan takdir Tuhan memang chantek.
ngam2 masa tuh aku ngn family aku memang mao p kl. cuti.
ny lah peluang untuk dua hambah Allah berjumpa. =)

4/12/2009.

aku sampai KL

dia org pertama aku kol bila kaki aku sampai di ibu negara Malaysia.

"selamat datang ke Kuala Lumpur"

bunyi sangat happy.

malm tuh serius aku ndaa dapat tidur. xtwu napa. mungkin sebab esok aku akan jumpa dia kowt. haha. aku paksa jwalah mata aku tidur.

5/12/2009 11.30a.m

"syg. b kt bawah ny."

na. tambah aku takut. tapi lek laa. ku kc kuat aty aku turun. jumpa dewahati. ngam2 jak pintu lif tuh tbuka. muka dia lah d depan2.

perggh. memang dia la. kewt. dan sememangnya tinggi dari aku.

"xnak salam dulu kew"

uis. aku buli lupa aku penah cakap. benda pertama yg akan aku buat kalao jumpa dy is salam dy. haha.

dan kami terus jalan menuju ke pavillion. tengok wayang la babe. tahun d aku p kl bukan utk shopping. tapi utk dia. haha.

bayangkanlah. kami jumpa dari jam 11.30 pagi sampai 3.30 pagi. haha. sadis sungguh. tapi sangat2 bahagia. sekali lagik aku bersyukur. amin.

part yang pling best dalam idup aku. kami stay dekat taman2 klcc. sana lah kami share segala2nya. cerita. ketawa. menyanyi. haha. sementara tunggu tyaa sayang ambik mao pegi ampang. tengok MU ++ shishaa. memang ndaa buli dipisahkan la.

masa tuh aku rasa kami serasi sangat2 yalah. macam bukan firstym jumpa ny bah. begmbaar. ketawa. haha. sabar jak kali dy balik2 kena bawa begambar.

selama aku d kl aku banyak spentym ngan dy. ndaa swa aku peduli pasal shopping. yalah chentaa dua benua an. bukan selalu dapat jumpa.

sampai la masa aku akan balik sabah. beratttt gilak aty mao balik. tapi kena jwa.
sekurang2nya aku bersyukur dapat jumpa dy

aku tahu Tuhan. ny lah kebahagiaan aku. dan aku harap ini lah kebahagiaan aku. terima kc utk semua ny Tuhan. ku syukuri nikmat kebahagiaan dan adam anugerahMu ini.

utk kamao Adam anugerah Allah terima kasih untuk chentaa dan syg ini. aku bahagia bersama mao. walau kita jauh aku yakin hati kita selalu dekat. macam mana Tuhan pertemukan kita even kita jauh. =)

aku janji syg. akan jaga hubungan ini seperti mana yg kao harapkan. aku akan jaga hati dan hubungan anugerah Illahi ini.

padamu Tuhan redhaailah apa yang telah Kau anugerahkan kepada Adam dan Hawa Mu ini. kerna ku yakin. Kaw la Ar-Rahman. Kau lah Ar-Rahim.
amin. amin. amin.

0 comments: