Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Sunday, January 24, 2010

syukur. indahnya susunan takdirMu.

penat. baru balik dari sarawak. tiada tidur satu malam. begayut ngan dewaa hati. hee.
happy sangat2. banyak yang kami cerita ny. alhamdulillah. bahagia.

sometym ndaa sangka ley sampai cneh swa kami.
tapi ny la takdir. susunan yang sangat inda dariMu Tuhan.
sangat indah.

ok.
mao cerita ny.
hm.
flight kami jam 12.25 tengah hari.
tapi kami kena bangun awal. yalaa. check in 2jam lebih awal an.
dengan mata yang mengantuk ny paksa diri jak bangun. padahal adui. macam kucing mao beranak swa ngantuk dy ny. puff.

1jam 20 minit. dari kuching p sabah. lama jugak la. aku habiskan masa bukan utk tidur. kasih habis baca novel yang aku baru beli. pelik. ndaa jwa pandai habis. isk. isk.
bila sampai KK aku teross jalan mencari keta yang ambik kami. dengan harapan mao cepat2 balik rumah. sembahyang zohor memang ndaa sempat swa. mao tidur actualy.
kesian mata. mao pecah daa.

tapi malang seribu kali malang. adik lelaki kesayangan aku dua org ny tetiba jak bawa p 1b. juz utk makan. adoii. tepaksa lah jwaa ikot bah. sampai sana. kami makan d chiken rice shop. memandangkan aku rasa badan aku swa semakin membesar. tapi ndaa jwa meninggi, aku lansung ndaa makan apa2 la.
diet kunun. bagus kalao betahan. haha.
afta dat aku singgah p kedai spek. tengok2 jak bah tuh actualy. tapi tiba2 mem besaar mao buat spek. huhu. teman kanlah.

pastuh kami naik p atas mao tinguk wayang "andan sempit" for daa 2nd tyme. haha. lawak2.
kami beli tiket awal 2jam. pandai kan?
tepaksa jalan2 la.
sementara mem besaar mengurut kaki. haha.

aku rasa ada hikmah jwala bah mata aku ny sabar. menahan ngantuk. hikmah yang sangat besar.
akhirnya Tuhan menunjukkan kuasanya kepada aku. syukur. aku nampak Hambah Allah yang pernah membahagiakan aku dulu. dengan insan baru. sedih? tedala. tekejut? ada. sebab aku betul2 ndaa ready utk semua tuh. tapi Tuhan lebih tahu. =)

aku kuatkan hati lalu jak depan diorang. sekurang2nya Tuhan mao aku teruss tabah dan tabah. utk menerima kenyataan. terima kc Tuhan. aku tenang sekarang.
sekurang2nya aku twu dia bahagia sekarang. dan Hawa Allah tuh baik utk dia. syukur.
dan aku. bahagia. dengan apa yang aku ada sekarang ny. dengan apa yang Tuhan anugerahkan utk aku. aku yakin. semua hambah Allah berhak utk bahagia. begitu juga kamao.

amin.

0 comments: