Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Wednesday, January 13, 2010

kebahagiaan untukku.

semua orang tanya. kenapa aku lebih suka menyenangkan hati orang lain. menjaga hati orang lain dan biarkan hati aku sendiri yang sakit. maaf. aku sendiri tiada jawapan untuk ituh.
mungkin Tuhan daa ciptakan aku macam tuh. aku buat macam tuh pun sebab mengharapkan orang tuh paham yang aku juga mao kena buat macam tuh. tapi malangnya. ndaa semua apa yang aku pikir akan sama dengan apa yang orang pikir.
nthala. memang sikap aku macam tuh kali. macam mana pun aku lebih suka diam dari becakap. biarlah orang yang aku sayang tuh selalu rasa dia menang. sebab aku sayang. aku ndaa kesah. bagik aku semua tuh ndaa penting. yang penting aku twu dia sayang aku macam mana aku sayang sama dia. dan ituh lah yang selalu harapkan.
sekarang ny. hubungan macam ny banyak sangat dugaan. ryndu kadang2 menyiksa dan menyakitkan. tapi ini lah jalan cerita aku. dan dengan ikhlasnya aku terima. sbb disinilah kebahagiaan aku. aku twu ujian dan dugaan selalu datang. tapi aku selalu ingatkan hati aku. hikmah disebalik kesabaran ini sangat manis.
semua kawan aku tanya aku. kenapa aku berubah daa. kenapa aku ndaa macam dulu daa. terus terang aku cakap. aku berubah kerana Allah. aku daa penat dan daa puass dengan apa yang pernah aku buat dulu. sekarang bukan lagik masa untuk aku enjoy. aku twu aku daa besar. tanggungjawab aku untuk diri aku dan keluarga aku pun belum selesai lagik. ituhla keutamaan aku sekarang.
dengan kehadiran seorang Hambah Allah yang Dy anugerahkan kepada aku betul2 mengubah aku. syukurr. ndaa perlu aku cakap disini. mensyukuri nikmat yang Tuhan kc dengan menjaga dan menghargai daa cukup.
aku selesa dengan dia. aku bahagia.
alhamdulillah.
betul cakap mama aku. setiap hambah Allah yang Dy temukan dengan kita mengajar kita erti sayang dan kematangan.
dan aku bersyukur. aku belajar untuk menerima dan memberi kasih sayang dengan matang dan dewasaa. terima kasih Tuhan.
aku mohon. tabahkanlah aty aku. kerana aku twu Kao selalu ada untuk Hambahmu.
terima kc Tuhan. ku syukuri segala nikmat yang Kao berikan kepada aku.
tetapkanla. amin.

0 comments: