Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Friday, March 19, 2010

wahai Manusia. Dimana nilai kemanusiaan dan kasih sayangmu??

Location: KK.

masa tuh aku ngan kazen aku pii toilet. bagik kawan dy melepaskan hajat dari siang lagik disimpan kemas. mhee.
masa dalam toilet tuh aku jumpa macik cuci tandas.
den kami beceritaa.

Macik: nak. masih sekolah?

Sy: yaa macik.

Macik: nak. kalao belajar, belajar rajin2 yah? bilaa da berjayaa nanti, jangan lupa mama bapaa.

Sy: insyaAllah macik.

Macik: bapa orang adik bradik?

Sy: 4 macik.

Macik: ou. nanti bila suda berjayaa jangan lupa jasa mama bapa.

(aku pelik. napa balik2 macik ny cakap benda yg samaa. so aku tanyaalaa)

Sy: kenapa macik?

Macik: yalaa. macik ny ada 10 orang anak. semua daa berjaya nak. tapi masih ndaa dapat tanggung macik yg sorang ny.

Ya Allah. ada lagik kah manusia macam ny??? kesiannya Ibu Tua ny. anak daa besar. daa berjaya. mama masih dibiarkan kejaa. bukan tempat sorang ibu bekeja sebagai pencuci tandass bila anak daa berjayaa. inikah yg dorang balas utk mama dorang bila dorang swa berjayaaa??
Ya Allah. semoga bila aku berjaya nanti aku ndaakan jadi macam ny. semoga aku akan selalu ingat pengorbanan mama bapaa aku yang susah payah bekerja mencari rezeki utk kejayaan kami.
amin.

0 comments: