Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Tuesday, March 2, 2010

bisakah ia datang tanpa dicarii? bisakah ia dimiliki bila tidak dimintaa??

Jodoh ituh rahsia penciptanyaa. Rahsia agung yang tidak ada siapapun yg akan twu. hmm. kecuali kita minta kowt. so Dy akan kc. sbb cuma dy jak yg twu apa yg baik utk tiap2 hambanyaa. Bapa cakap, manusia diberi jodoh sejak mereka lahir lagik. cuma mereka sahaja yg tidak twu. Tugas manusia adalah berusaha. berdoa dan tawakal demi mencari cinta sejati yg Allah tentukan bt mereka.

dulu mama ngan bapa pun xtwu ituh jodoh dowg. yg kekal sehingga 23 tahun ny. syukurr. yalaa. jumpaa xlama. terus merisik dan betunang. hanya dalam tempoh 3 bulan jak dowg memutuskan utk berkhawin. =). ituh susunan takdir Tuhan. indahkan? hasil istikhara. berserah ke atas petunjuk Tuhan. besarnyaa kuasaMu Tuhan.

hmm. aku paham kini. dengan pemikiran yg matang. kenapa org selalu kecewa bila putus chenta. yalah. kehilangan org yg dowg syg. siapapun akan kecewa dee. tapi ituh adalah ujian dari Tuhan. Tuhan temukan kita dengan seseorang tuh yg mungkin bukan jodoh kita bukan utk menyakitkan kita. tapi utk kita belajar memberi syg dan menerima dgn ikhlass. kadang2 kisah lama jugakk banyak memberi kematangan. daan akan mengajar kita utk tidak mengulangi sesuatu yg akan buat kita kecewa =).

ingat ini bila kamu rasa hidup ini tidak berguna sudah. " bumi ini bulat syg. kamu akan berjalan dan terus berjalan menuju ke matlamatmu. menuju dy yg Tuhan takdirkan utkmu. dalam tempoh kamu menuju ke destinasi ituh. kamu mungkin akan jumpa adam2 dipersimpangan perjalananmu. itu sesuatu yg Tuhan anugerahkan utk kamu agar kamu akan lebih bersedia bila bertemu cinta sejatimu nanti. =)

tapi. Mama cakap. ' bila telah kau temui seorang adam yg baik utkmu. agamamu. yg dapat membimbing mu. mintalah kpd Tuhan nak. agar dy lah jodohmu dunia akhirat. hanya dengan doa, Tuhan akan merestui segalanya' =).

see. bila kita minta. Tuhan akan kasih. sbb hanya Dy jak yg twu isi hati tiap hambaNya. hanya Dy yg twu apa yg baik utk hambaNya.

ingatlaa syg. Tuhan xkan pernah mengambil sesuatu yg kamu sayang sebelum dy menggantikannya dengan seseorang yg lebih baik.

tapi. bila Dy lambat utk memberi. ituh tidak bereerti yg Dy tidak menyayangi kamu. yakinlah bahawa. dy sedang merancang sesuatu yang lebih baik utk kamu. hanya sabarr sahajaa. hikmaanya sangat maniss.

dan tiap ujian yg Tuhan berikan ituh adalah caraanya utk menunjukkn sayangNya kpd hambaNya. tiap manusia punyaa ujian masing2. sekuat mana ujian ituh. sekuat ituh lah syg Allah kpdnya. sebesar mana sabar hambaNya. sebesar ituh jugakla kemanisan yg Dy akan beri.

sesungguhnya syg. Allah tidak akan pernah menguji lebih dari kemampuan hambaNya. percayala. tiap ujian yg Tuhan berikan ituh kamu mampu hadapi dengan tenang dan sabar. Hikma yang akan dy berikan utk tiap hambaNya yg sabar sangat manissss.

kerna Dy maha pengasih. Maha penyayang. =).

0 comments: