dy hanya akan cakap TIDAK!
jika betul2 TIDAK.
bila iya betul2 YA!
bila dy rasa ituh betul2 OK!
bila iya betul2 BAIK!
tuh cara dy SAYANG sy.
BENTUK sy.
sy SUKEE.
KISAH KMO DAN AKU .
dy hanya akan cakap TIDAK!
jika betul2 TIDAK.
Posted by CikkYntann at 11:41 PM 0 comments
Jodoh ituh rahsia penciptanyaa. Rahsia agung yang tidak ada siapapun yg akan twu. hmm. kecuali kita minta kowt. so Dy akan kc. sbb cuma dy jak yg twu apa yg baik utk tiap2 hambanyaa. Bapa cakap, manusia diberi jodoh sejak mereka lahir lagik. cuma mereka sahaja yg tidak twu. Tugas manusia adalah berusaha. berdoa dan tawakal demi mencari cinta sejati yg Allah tentukan bt mereka.
dulu mama ngan bapa pun xtwu ituh jodoh dowg. yg kekal sehingga 23 tahun ny. syukurr. yalaa. jumpaa xlama. terus merisik dan betunang. hanya dalam tempoh 3 bulan jak dowg memutuskan utk berkhawin. =). ituh susunan takdir Tuhan. indahkan? hasil istikhara. berserah ke atas petunjuk Tuhan. besarnyaa kuasaMu Tuhan.
hmm. aku paham kini. dengan pemikiran yg matang. kenapa org selalu kecewa bila putus chenta. yalah. kehilangan org yg dowg syg. siapapun akan kecewa dee. tapi ituh adalah ujian dari Tuhan. Tuhan temukan kita dengan seseorang tuh yg mungkin bukan jodoh kita bukan utk menyakitkan kita. tapi utk kita belajar memberi syg dan menerima dgn ikhlass. kadang2 kisah lama jugakk banyak memberi kematangan. daan akan mengajar kita utk tidak mengulangi sesuatu yg akan buat kita kecewa =).
ingat ini bila kamu rasa hidup ini tidak berguna sudah. " bumi ini bulat syg. kamu akan berjalan dan terus berjalan menuju ke matlamatmu. menuju dy yg Tuhan takdirkan utkmu. dalam tempoh kamu menuju ke destinasi ituh. kamu mungkin akan jumpa adam2 dipersimpangan perjalananmu. itu sesuatu yg Tuhan anugerahkan utk kamu agar kamu akan lebih bersedia bila bertemu cinta sejatimu nanti. =)
tapi. Mama cakap. ' bila telah kau temui seorang adam yg baik utkmu. agamamu. yg dapat membimbing mu. mintalah kpd Tuhan nak. agar dy lah jodohmu dunia akhirat. hanya dengan doa, Tuhan akan merestui segalanya' =).
see. bila kita minta. Tuhan akan kasih. sbb hanya Dy jak yg twu isi hati tiap hambaNya. hanya Dy yg twu apa yg baik utk hambaNya.
ingatlaa syg. Tuhan xkan pernah mengambil sesuatu yg kamu sayang sebelum dy menggantikannya dengan seseorang yg lebih baik.
tapi. bila Dy lambat utk memberi. ituh tidak bereerti yg Dy tidak menyayangi kamu. yakinlah bahawa. dy sedang merancang sesuatu yang lebih baik utk kamu. hanya sabarr sahajaa. hikmaanya sangat maniss.
dan tiap ujian yg Tuhan berikan ituh adalah caraanya utk menunjukkn sayangNya kpd hambaNya. tiap manusia punyaa ujian masing2. sekuat mana ujian ituh. sekuat ituh lah syg Allah kpdnya. sebesar mana sabar hambaNya. sebesar ituh jugakla kemanisan yg Dy akan beri.
sesungguhnya syg. Allah tidak akan pernah menguji lebih dari kemampuan hambaNya. percayala. tiap ujian yg Tuhan berikan ituh kamu mampu hadapi dengan tenang dan sabar. Hikma yang akan dy berikan utk tiap hambaNya yg sabar sangat manissss.
kerna Dy maha pengasih. Maha penyayang. =).
Posted by CikkYntann at 11:10 PM 0 comments
Bila sy cakap sy okeeh.
sy nak awak faham sy xokeh sebenarnyew.
bila sy cakap sy nak tido jap.
sy nak lupekan apa yg menyakitkan sy.
bila sy cakap sy rindu awak
sy betul2 maksudkannyaa. dan hope kamao rynduu sy jugak.
bila sy panggil awak.
sy bukan nak sangat awak datang ke tempat sy. sy hanya nak awak twu sy perlukan awak.
bila sy cakap sy bz.
sy tengah cuba memujuk hati.
bila sy mula berfantasi.
sy nak awak jugak wujud dalam fantasi sy.
bila sy nakkan sesuatu.
sy xkan cakap. fahamleerr.
bila sy daa xdew idea nak cakap.
sebenarnya sy nak awak becakap. penaaat laa.
bila sy xcari awak.
sy tengah tggu awak cari sy.
bila sy minx izin ngan awak.
awak sangat2 penting bagik sy.
bila sy sedia nk kongsi idup ngan awak.
sy pecayaa awak.
bila sy cakap sy xlaparr.
memang. sebb daa kenyang tengok awak.
bilaa sy diam saat awak puji pmpuan lain.
sy mengharapkan awak paham hati sy.
bila sy cakap sy jumpa lelaki comel.
sy nak twu awak cemburu ataw x? sbb sy nak twu awak syg sy x? :D
bila awak cakap awak suke nengok pmpuan lain.
sy harap pmpuan2 ituh ada lah sy.
bila awak cakap awak seksaa jauh dari sy.
sy akan mati jauh dari awak.
bila air mata awak keluar utk sy.
sy menghargainyaa.
bila awak xnampak airmata sy.
sy xnak awak sedih tengok sy menangis.
bila awak balas text sy.
hati sy berbungaa riang even 1 msg satu hari sahaja.
bila lagu 'baik2 sayang' berdering.
dewaaHATI sy call sy. =D
bilaa sy cemburu tengok kapel lain.
sy mengharapkan awak ada bersama sy.
bila sy nak tukar nama panggilan.
sy sukaaaa nama ituh. manisss.
bila sy tengok mata awak.
ada kejujuran disituh.
bila awak jujur.
sy hargainyaa.
bila awak ikhlas.
sy tambah sayang awak.
bila kita tambah jauh.
sayang sy akan bertambah2.
bila sy daa sayang awak.
setia sy hanya utk awak.
bila awak xreplay msg sy.
sy akan terus menunggu.
bila awak sakitkan sy.
jujur sy nangis.
bila awak nasihatkan sy.
sumpah sy ikot.
bila awak suh sy solat.
pecayalah sy solat kerana Allah. sy bersyukur ada awak.
bila sy tengah tensen.
sy akan makan dan makan. dan makan.
bila sy cakap sy ase dekat jew ngan awak.
yupe. i mean it. xtwu napee.
bila org tanye sy pasal awak.
sy hanya mampu senyom.
bila mereka tanye xrindu incik kekasih kew?
sy akan cakap x. ryndu incikTunang.
bila mereka tanye awak seperti ape?
sy akan cakap awak seperti pelangi sy. yg mengindahkan hati sy. awak umpama matahari yang menyinari hari2 sy. awak adalah crayon yg mewarnai idup sy.
bila mereka rase sy terlalu memuja awak.
sy xpujaa dy. hanya mensyukurii.
bila sy solat.
sy xlupe doa utk awak. kite. mak bapa kitee dan umi abah kitee.
bila sy cakap sy takut nak jumpa Umi.
sy segan.
bila sy bangun pagi.
sy nantikan msg dari awak.
bila sy nak tido.
sy tggu text dari awak.
bila sy cakap ' i need you yunk'
yaaa. i meant it. utk awak cakap 'syg. nape ny?'
bila awak nyanyi.
sy tersenyom sendiri.
bila sy bayangkan awak.
sy nak disisi awak.
bila awak cakap awak nak kuaa.
sy nak ekot jew.
bila awak cakap 'saaaayang.'
percayaala. sy owg paling bahagia.
bila awak nak jumpe mak sy.
sy twu awak siyes.
bila awak bahagia.
sy gembiraa.
bila awak sedih.
sy menangis.
bila awak sakit.
sy nak jadi nurse awak.
bila sy sakit.
awakla ubat sy.
bila sy nak perhatian awak.
mase tuh sy nak manje ngan awak.
bila sy jadi macam kanak2.
sy hanya nak perhatian awak.
bila awak senyom.
sy sukeee.
bila awak bangon pagi.
sy pulak yg senyom.
bila awak tak disamping sy.
nak selalu disamping awak.
bila awak disamping sy.
nak macam tuh sajee.
bila kita tengok wayang.
pasan x? sy tengok awak sajee.
bilaa sy tido mase tengok wayang.
sy bukan bosan. sy nak awak pahamkan jalan citenyew nanti. :D
bila awak Merokok.
hati sy sedih. :(
bila awak cakap awak syg sy.
sy ase macam cinderella yg daa jumpe kasutnyew.
bila awak gelak.
sy ase dunia stop kejap.
bila ade salah faham.
pecayalah. sy xnak kite gaduh.
bila awak bersikap matang.
sumpaah sy sukeee.
bila awak nak jadi bintang.
sy nak jadi bulan yg duk belah awak.
bila awak jadi matahari.
sy marikhnyew.
bila awak nak jadi gunung kinabalu.
sy bumi sabahnyew.
bila awak cakap 'jadi isteri sy eih'
sy mengaminkannyew.
bila tiap kata manis awak cakap.
sy nak ia satu doa yg akan dikabulkan. amin.
bila sy solat istikharaa.
di doa sy hanye adam sy.
bila sy mengupload banyak pic.
ituh hanya utk awak.
bila sy cakap lelaki tuh comel.
ia xbermaksud apew2. sy hanye nak awak cakap awak lagik comel. huhu.
Posted by CikkYntann at 10:08 AM 0 comments
Posted by CikkYntann at 10:03 AM 0 comments
Posted by CikkYntann at 11:50 AM 0 comments
malam penuh fantasi.
CIKK: awak. apew yg awak nak adew kat dunia ny?
INCIKK: DORAEMON! dan poketnyaa.
CIKK: ihhh. samaaa laaa. sy pun nak doraemon.
INCIKK: eleeh. awak tuh curi jawapan sy.
CIKK: heeelllloooo. memang sy nak doraemon ok??? sy nak gune pintu suke hati dy. so dapat jumpe awak selalu.
INCIKK: =)
CIKK: kalao awak kene bagik kuase. apew yg awak nak?? sy, nak kose yg ley tukarkan daun ngan duit. haha.
INCIK: kalo sy. sy nak kose hilang. pejam mate, bayangkan tempat nak g den sampai. so hari2 sy leh jumpe awak.
CIKK: eleh. ngan duit pun sy ley terbang g tempat awak. tukar jew daun g duit. haa. pastuw ley kawin ngan awak cepat2. haha.
INCIKK: x. t sy tebang sumer pokok. awak daa xley gune kose awak tuh lagik. kose sy hebat. xdew kaitan ngan apew2. so xdew sape2 ley buang. Yesss! sy menang.
CIKK: ou. jadi awak xnak kawin ngan sy la eih? hm. if xpun sy nak kose yg leh lembutkan hati org utk sukee jew ngn sy.
INCIKK: sy nak kawen ngan duit hasil titik peluh sy sendiri. eih. mane boleh. satu kose jew yg leh laa.
CIKK: eleeh. jeleeess.
INCIKK: x. awak tuh yg jeles. sy nak g mane2 senang. xyah naik flight. satu dunia sy leh travel dalam sekelip mate.
CIKK: ou. nak g travel sorg2 lah eih?? ngan duit sy pun sy leh travel laa.
INCIKK: sbb sy daa adew kose tuh. sy xperlukan dwt daa. eh. sape cakap g sorang2. kose sy ny ley bawa orang jugakk la. dy kene pelok sy. t dy atomatik dpt ikot sy.
CIKK: hee. jum g Paris yunk.
INCIKK: ok. jum kite tido. awk pun tido same. t sy bawa sekali k. k laa. jumpe kat paris ea. love you honey. swtdrmsmmuah... :)
CIKK: ok yunk. Love you more. gewd nyt. swiiitdrimmm. mwaah.
pagi. pagi. pagi.
Posted by CikkYntann at 6:53 AM 0 comments
SABAR ituh memang ada pada diri sayaa.
TAPIIIII, INGAT ini. SABAR sayaa punyaa BATASSS!
terima KASIH!
sayang kamao. siyes. siyes. siyes.
Posted by CikkYntann at 6:32 AM 0 comments