Ingat ini wahai Adam && Hawa Allah.

Adam && Hawa. jadilah hamba yang soleh && Solehah untuk Tuhan mu. jadilah anak yang baik untuk kedua org tuamu. jadilah pasangan yang setia kepada Nadi mu. syg. ingat ini selalu. kejauhan ituh adalah kebahagian buat kamu sayang. sekuat mana ujian Tuhan. sekuat ituh jugaklah sayang && chenta Nya buat kamu. 2 Hati hasil penyatuan Allah. Yntann && Zaid.




Monday, November 1, 2010

Ndak semestinya Telan ituh sakit.

Percayalah, xsemestinya telan ituh sakit.. sekurang2nya kita dapat menahan diri kita dari selalu bergaduh dengan orang yang kita sayang.. sekurang2nya, kuta dapat menanam sifat sabar dalam hati kita..

memang pada mulanya ak akui sangat sakit.. ylaa, selalunya bila ak sedih, bila ak sakit, bila ak kecewa, ak ada mama utk luahkan.. tapi neh masalah ak.. ak daa besar, ak kena belajar utk solve sendiri my own problem.. sampai bila ak nak jadi anak manja mama ngan papa.. nanti when i get married, ak xboleh la hari2 nak balik ruma mama just utk mengadu sakit dan sedih ak.. time tuh ak da jadi hak orang, ak ada maslah ngan org tuh so ak kene cari jalan utk selesaikan ngan org tuh. so ini permulaan dy utk ak belajar bediri sendiri.. :)

lepass pindah sini, honestly ak banyak belajar sabar, kuat dan berani.. ak rasa bila semua tuh da ada dalam diri ak, den ak dapat yang ak bukan anak kecik mama lagik.. memang mula2 ak rasa sakit, sedih. menyesal, kecewa.. tapi berkat kesabaran dan ketabahan yang ak cuba tanam dalam diri ak buat ak terus bertahan..

ini yang ak nak, ini jalan yang ak pilih.. ak xboleh salahkan sesapa.. ak bersyukur dengan jalan neh banyak mengubah hati ak utk jadi tabah even ia bermula dengan kesakitan. sbb papa penah cakap. hadia utk sebuah kesabaran sangat besar dari Tuhan.

Alhamdulillah .. terima kasih utk kesakitan dan ujian neh.. ia betul2 mengajar ak jadi manusia yang sabar dan tabah. :)

0 comments: